“Köklü Gelenek, Vizyonlu Gelecek”
1914’ ten BU YANA TÜCCARIN YANINDA
Destek Hattı +90386 213 11 86
ÜYE İŞ REHBERİ
ONLINE BELGE
No Result
View All Result
ENGLISH
HIZLI ERİŞİM
  • KURUMSAL

    Başkanımız

    Başkanın Mesajı

    Başkanımızın Özgeçmişi

    Başkana Mesaj

    İdari Yapı

    Organizasyon Şeması

    Yönetim Kurulu Üyeleri

    Meclis Kurulu Üyeleri

    Meslek Komitesi Üyeleri

    Disiplin Kurulu

    Genel Sekreterlik

    Personelimiz

    Yönetim Girişi

    Meclis Üyeleri Girişi

    Yönetim Kurulu Üyeleri Girişi

  • ODAMIZ
    • Tarihçemiz
    • Geçmiş Dönem Yönetim Kurulu ve Meclis Başkanları
    • Misyonumuz-Vizyonumuz
    • Yönetim Sistemleri Belgelerimiz
    • Entegre Yönetim Sistemi Politikamız
    • Faaliyet Raporlarımız
    • Temel ve Etik Değerlerimiz
    • Stratejik Plan 2019 – 2023
  • ÜYELERİMİZ
    • Üyelerimiz
    • Üyelik
    • Üyelik Ön Başvuru
    • Üyelik Avantajlarımız
    • Üye Danışmanına Sor
    • Üye Sorumluluklarımız
    • Üye Bilgi Güncelleme Formu
    • Üye El Kitabı
    • İhracat Danışmanına Sor
    • Hizmet Standartları Tablosu
  • HİZMETLERİMİZ
  • DIŞ TİCARET

    Genel Bilgiler

    Nasıl İhracatçı Olunur

    Vize İşlemleri

    İhracat Yapan Üyeler

    Pazara Giriş

    Fuar Duyuruları

    İhracat Destek Ofisi

    Destekler

    Destek Mevzuatı

    Destek Yönetim Sistemi

    TOBB Dış Ticaret

    Dünyadan İşbirliği Teklifleri

    İhracat Destekleri

    Hizmetler Sektörü Destekleri

    Önemli Linkler

    Tim Ekonomi Verileri

    Ülke Raporları

    Dış Ticaret Veri Tabanları

    Kolay Destek

    Eximbank

    Raporlar

    Almanya Ülke Raporu

    Arnavutluk Ülke Raporu

    Azerbaycan Ülke Raporu

    Bosna Hersek Ülke Raporu

    Gürcistan Ülke Raporu

    Rusya Ülke Raporu

    Kırgızistan Ülke Raporu

    Kazakistan Ülke Raporu

    Özbekistan Ülke Raporu

    Türkmenistan Ülke Raporu

    Dış Ticaret Toplantı Raporları

  • KIRŞEHİR
    • Kırşehir Tarihi
    • Kırşehir Coğrafi İşaretler
  • BİLGİ MERKEZİ

    Haber Arşivi

    Odamızdan Haberler

    Duyuru Arşivi

    Odamızdan Duyurular

    İhale Duyuruları

    TOBB Duyurular

    Raporlar

    Stratejik Plan

    Anketler

    Fire ve Randıman Oranları

    KVKK Raporu

    Genel Bilgiler

    Mali Takvim

    Zoom Kullanım Klavuzu

    İletişim Planı

    Önemli Bağlantılar

  • BİZE ULAŞIN
    • İletişim Bilgilerimiz
    • Hesap Numaralarımız
    • Bilgi Edinme
    • İstek / Öneri / Şikayet
    • Şikayet Yönetimi İş Akışı
  • KURUMSAL

    Başkanımız

    Başkanın Mesajı

    Başkanımızın Özgeçmişi

    Başkana Mesaj

    İdari Yapı

    Organizasyon Şeması

    Yönetim Kurulu Üyeleri

    Meclis Kurulu Üyeleri

    Meslek Komitesi Üyeleri

    Disiplin Kurulu

    Genel Sekreterlik

    Personelimiz

    Yönetim Girişi

    Meclis Üyeleri Girişi

    Yönetim Kurulu Üyeleri Girişi

  • ODAMIZ
    • Tarihçemiz
    • Geçmiş Dönem Yönetim Kurulu ve Meclis Başkanları
    • Misyonumuz-Vizyonumuz
    • Yönetim Sistemleri Belgelerimiz
    • Entegre Yönetim Sistemi Politikamız
    • Faaliyet Raporlarımız
    • Temel ve Etik Değerlerimiz
    • Stratejik Plan 2019 – 2023
  • ÜYELERİMİZ
    • Üyelerimiz
    • Üyelik
    • Üyelik Ön Başvuru
    • Üyelik Avantajlarımız
    • Üye Danışmanına Sor
    • Üye Sorumluluklarımız
    • Üye Bilgi Güncelleme Formu
    • Üye El Kitabı
    • İhracat Danışmanına Sor
    • Hizmet Standartları Tablosu
  • HİZMETLERİMİZ
  • DIŞ TİCARET

    Genel Bilgiler

    Nasıl İhracatçı Olunur

    Vize İşlemleri

    İhracat Yapan Üyeler

    Pazara Giriş

    Fuar Duyuruları

    İhracat Destek Ofisi

    Destekler

    Destek Mevzuatı

    Destek Yönetim Sistemi

    TOBB Dış Ticaret

    Dünyadan İşbirliği Teklifleri

    İhracat Destekleri

    Hizmetler Sektörü Destekleri

    Önemli Linkler

    Tim Ekonomi Verileri

    Ülke Raporları

    Dış Ticaret Veri Tabanları

    Kolay Destek

    Eximbank

    Raporlar

    Almanya Ülke Raporu

    Arnavutluk Ülke Raporu

    Azerbaycan Ülke Raporu

    Bosna Hersek Ülke Raporu

    Gürcistan Ülke Raporu

    Rusya Ülke Raporu

    Kırgızistan Ülke Raporu

    Kazakistan Ülke Raporu

    Özbekistan Ülke Raporu

    Türkmenistan Ülke Raporu

    Dış Ticaret Toplantı Raporları

  • KIRŞEHİR
    • Kırşehir Tarihi
    • Kırşehir Coğrafi İşaretler
  • BİLGİ MERKEZİ

    Haber Arşivi

    Odamızdan Haberler

    Duyuru Arşivi

    Odamızdan Duyurular

    İhale Duyuruları

    TOBB Duyurular

    Raporlar

    Stratejik Plan

    Anketler

    Fire ve Randıman Oranları

    KVKK Raporu

    Genel Bilgiler

    Mali Takvim

    Zoom Kullanım Klavuzu

    İletişim Planı

    Önemli Bağlantılar

  • BİZE ULAŞIN
    • İletişim Bilgilerimiz
    • Hesap Numaralarımız
    • Bilgi Edinme
    • İstek / Öneri / Şikayet
    • Şikayet Yönetimi İş Akışı
ENGLISH

2019 YILI SATIŞ BELGESİ SÜRE UZATIM İŞLEMİNE İLİŞKİN DUYURU

  1. Ana Sayfa
  2. 2019 YILI SATIŞ BELGESİ SÜRE UZATIM İŞLEMİNE İLİŞKİN DUYURU
Geri Dön

2019 YILI SATIŞ BELGESİ SÜRE UZATIM İŞLEMİNE İLİŞKİN DUYURU

KAZAK İŞ ADAMLARI ALIM HEYETİ ORGANİZASYONU
  • Ocak 28, 2019
  • 4:38 pm

Bilindiği üzere, Tütün Mamulleri ve Alkollü İçkilerin Satışına ve Sunumuna İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 14’üncü maddesi doğrultusunda, 2018 yılı ve öncesinde düzenlenen ve 31/12/2018 tarihi itibarıyla geçerliliğini koruyan satış belgeleri için Ocak – Mart aylarına isabet eden dönemde 2019 yılı süre uzatım işlemi yapılması gerekmektedir.

Süre uzatım işlemi ve yeni belge başvuruları, Bakanlığımız il/ilçe müdürlükleri tarafından kabul edilecektir. Süre uzatım işlemi esnasında TAPDK logolu mevcut satış belgeleri, Bakanlığımız logolu satış belgeleri ile değiştirilecektir.

Süre uzatım işlemini aşağıda yer alan açıklamalara uygun olarak gerçekleştirmeyen satıcıların belgeleri “Kurum hesabına işlem bedelini yatırmış olsalar dahi” geçerliliğini yitirecektir.

Bilindiği üzere, Tütün Mamulleri ve Alkollü İçkilerin Satışına ve Sunumuna İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin 14’üncü maddesi;

“(1) Satış belgelerinin alındığı veya süre uzatım işleminin yapıldığı tarihe bakılmaksızın, faaliyetine devam etmek isteyen satıcılar takip eden yılın Ocak ayı başından Mart ayı sonuna kadar süre uzatım işlemini yaptırmak zorundadır. Süre uzatım işlemi; işlemin yapıldığı tarihte geçerli olan süre uzatım işlem bedelinin, Kurumun ilan ettiği banka hesabına Kurum sicil numarası beyan edilerek yatırılması suretiyle yapılır. Son rakamı tek olan yıllarda yapılan süre uzatım işlemlerinde, kamu kurum ve kuruluşları tarafından işletilen kantin ve sosyal tesis gibi yerler hariç, satıcıların 12 nci maddede faaliyet konusuna göre istenilen işyeri açma ve çalışma ruhsatı ve/veya izin belgelerinin Kuruma veya yetkilendirilmiş mercie ibrazı zorunludur. Bu yıllarda, işyeri açma ve çalışma ruhsatı ve/veya izin belgelerini Kuruma veya yetkilendirilmiş mercie ibraz etmeyenler ile ibraz edememe nedenlerini yetkili makamlardan gerekçelendiremeyenlerin süre uzatım işlemi yapılmaz. Süre uzatım işlemi belge üzerinde gösterilir.”

“(3) Süresi içerisinde süre uzatım işlemini yaptırmayan satıcıların satış belgeleri, süre uzatım işleminin son gününden itibaren otuz gün sonra geçerliliğini kaybeder ve Kurumun internet sitesinde yayımlanır. Bu kapsamdaki satıcılar, süre uzatım tarihinin bitimini müteakiben ürün satın alamaz ve belgelerinin geçerlilik süresi içerisinde, ellerinde bulunan ürünleri tasfiye etmeye mecburdur. Belirtilen süre zarfında süre uzatım işlemi yaptırmayan satıcıların faaliyetine devam etmek istemeleri durumunda, yeniden belge almaları zorunludur. “

Hükümlerini haiz bulunmaktadır.

Yukarıdaki mevzuat hükümleri çerçevesinde;

Satış belgeleri için 01 Nisan 2019 Pazartesi günü mesai saati sonuna kadar süre uzatım işlemi yapılmadığı takdirde, anılan tarihten sonra ürün (tütün mamulü, alkol ve alkollü içki) satın alınması mümkün olmayacak ve satıcıların stoklarında bulunan ürünleri Nisan ayı sonuna kadar tasfiye etmeleri zorunlu olacaktır. Nisan ayının sona ermesini müteakip ürün satışına devam edildiğinin tespiti halinde, 4733 sayılı Kanunun 8’inci maddesi beşinci fıkrasının ilgili bentleri gereğince idari para cezası yaptırımı uygulanacak ve aynı maddenin dokuzuncu fıkrası kapsamında, satışa sunulan ürünlerin mülkiyeti kamuya geçirilecektir.

Faaliyetine devam etmesine rağmen süre uzatım işlemi yapmaması nedeniyle satış belgesi geçerliliğini yitirecek olan satıcıların (alkollü içki satıcıları için uygulanan mesafe şartı dahil) güncel mevzuat hükümlerine uygun olarak yeniden satış belgesi başvurusunda bulunması gerekecektir.

Satış belgesi sahibi satıcılar, süre uzatım işlemleri esnasında işyeri açma ve çalışma ruhsatı veya izin belgesi ile mevcut satış belgesinin asıl suretini ve işlem bedelini ödediklerine dair dekontu, Bakanlığımız il/ilçe Müdürlüklerine ibraz etmek ve süre uzatım işlemini yaptırmak zorundadırlar.

2019 yılı süre uzatım işleminin aşağıda yer alan açıklamalar doğrultusunda gerçekleştirilmesi önem arz etmektedir:

I- Bakanlığımız tarafından 2019 yılı için belirlenen ve sayfanın alt bölümünde belirtilen işlem bedeli, Ziraat Bankası şubelerinde kullanıma açılmış bulunan “Tob-Tütün ve Alkol D.Bşk. (M.Tapdk) Kurumsal Tahsilat Hesabı”, ATM cihazları veya Ziraat Bankası İnternet Şubesi vasıtası ile havale ücreti vs. isimler altında herhangi bir masraf ödenmeksizin Kurum sicil numarası beyan edilerek yatırılmalıdır. İşlem bedellerinin tahsilatı konusunda hiçbir kişi ya da kuruma yetki verilmemiş olup, ödemeler mutlak surette Ziraat Bankası şubeleri kanalıyla gerçekleştirilmelidir.

Tob-Tütün ve Alkol D.Bşk. (M.Tapdk) Kurumsal Tahsilat Ekranında “Yeni Başvuru” ve “Süre Uzatım İşlemi” olmak üzere 2 farklı tahsilat seçeneği yer almaktadır. İşlemin sorunsuz bir şekilde tamamlanabilmesi için ödemenin mutlak surette Süre Uzatım İşlemi seçeneğinden yapılması zorunludur.

Süre uzatım işlem bedeli, kesinlikle havale veya EFT gibi yollarla ya da Ziraat Bankası şubelerindeki Tob-Tütün ve Alkol D.Bşk. (M.Tapdk) Kurumsal Tahsilat Ekranının yeni başvuru bölümünden, diğer bir deyişle T.C. kimlik numarası veya vergi numarası beyan edilerek ödenmemelidir. Aksi takdirde işlem bedeli Bakanlığımız hesabına yatırılmış olsa dahi satış belgesi iptal duruma düşecek ve geçerliliğini yitirecektir.

Süre uzatım işlem bedelinin hatalı olarak (T.C. kimlik numarası veya vergi numarası beyan edilerek) ödenmesi halinde, ödemenin doğru şekilde (Kurum sicil numarası beyan edilerek) yeniden yapılması ve hatalı olarak ödenen bedelin Kurumdan iade talep edilmesi gerekmektedir. Bedel iadesi talep dilekçesi örnekleri Bakanlığımız il/ilçe Müdürlüklerinden temin edilebilecektir.

II- Satıcıların işyeri açma ve çalışma ruhsatı, izin belgesi veya gerekçelendirme yazısının asıl suretinin yanı sıra, Ziraat Bankası şubeleri kanalıyla yaptıkları süre uzatım işlem bedeli ödemesine dair dekont ve mevcut satış belgeleri ile birlikte satış belgesi işlemlerini yürütmek üzere Bakanlığımız il/ilçe Müdürlüklerine başvurması ve süre uzatım işleminin belge üzerinde gösterilmesini sağlamaları zorunludur.

III- Belirlenen süre zarfında yukarıda belirtilen işlemlerin usulüne uygun olarak tamamlanması halinde, TAPDK logolu mevcut satış belgeleri, Bakanlığımız logolu satış belgeleri ile değiştirilecektir.

Nargilelik Tütün Mamulü Sunum Uygunluk Belgeleri için yapılması zorunlu süre uzatım işlemleri de yukarıda belirtilen usul ve esaslara tabidir.

 

 

2019 YILI İÇİN BELİRLENEN SATIŞ BELGESİ YENİ BAŞVURU ve SÜRE UZATIM İŞLEM BEDELLERİ

 

1-      Toptan Satış Belgeleri                                                                   7.100 TL

 2-      Perakende Satış Belgeleri

  1. İl merkezlerinde veya büyükşehir belediyesi sınırları içerisinde             370 TL
  2. İlçe merkezlerinde                                                                            250 TL
  3. Diğer mahallerde                                                                              90 TL

3-      Açık İçki Satış Belgeleri

  1. İl merkezlerinde veya büyükşehir belediyesi sınırları içerisinde            1.530 TL
  2. Diğer mahallerde                                                                              590 TL

4-      Nargilelik Tütün Mamulü Sunum Uygunluk Belgesi 

  1. İl merkezlerinde veya büyükşehir belediyesi sınırları içerisinde             3.750 TL
  2. Diğer mahallerde                                                                             3.410 TL

Üyelerimize duyurulur…

Haberi Paylaş:

Share on whatsapp
WhatsApp
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Son Haberler

2025 Yılı İmalat Sanayiinde Yalın Dönüşüm Teknik Destek Programı
Odamızdan Duyurular

2025 Yılı İmalat Sanayiinde Yalın Dönüşüm Teknik Destek Programı

8 Mayıs 2025
Kuveyt Türk Katılım Bankasından Odamıza Ziyaret
Odamızdan Haberler

Kuveyt Türk Katılım Bankasından Odamıza Ziyaret

7 Mayıs 2025
ZİRAAT BANKASINDAN ODAMIZA ZİYARET
Odamızdan Haberler

ZİRAAT BANKASINDAN ODAMIZA ZİYARET

7 Mayıs 2025
Ticaret Müşavirlerimizle Elektronik Sohbet Toplantıları Hk.
Odamızdan Duyurular

Ticaret Müşavirlerimizle Elektronik Sohbet Toplantıları Hk.

7 Mayıs 2025
Kırşehir Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Öğrencilerimizi Tebrik Ediyoruz
Odamızdan Haberler

Kırşehir Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Öğrencilerimizi Tebrik Ediyoruz

6 Mayıs 2025
Kırşehir Cumhuriyet Başsavcısı Oğuz Şükrü Ener’den Odamıza Ziyaret
Odamızdan Haberler

Kırşehir Cumhuriyet Başsavcısı Oğuz Şükrü Ener’den Odamıza Ziyaret

6 Mayıs 2025
TSOLogo-1
Bizi Takip Edin
Facebook
Twitter
Instagram
Youtube
Kurumsal
  • Tarihçemiz
  • Organizasyon Şeması
  • Başkanımız
  • Yönetim Kurulu
  • Meclis
  • Meslek Komiteleri
  • Personelimiz
Hızlı Erişim
  • Online Belge Alma
  • Hızlı Aidat Ödeme
  • Üye İşlemleri
  • Tescil İşlemleri
  • Güncel Duyurular
  • İstek / Öneri / Şikayet Formu
  • Bilgi Edinme Hakkı
Bize Ulaşın

Adres: Yenice Mah. Atatürk Cad. Tüccarlar İşhanı Kat:1 No:1 KIRŞEHİR / TÜRKİYE

Telefon:  0 386 213 11 86

Faks:  0 386 213 61 34

E-Posta: bilgi@kirsehirtso.org.tr

© 2023 – Tüm Hakları Saklıdır.

Tasarım ve Uygulama | Web Çözüm Yazılım Çözümleri
  • Bilgi Edinme
  • Kullanım Koşulları
  • Gizlilik İlkeleri
  • KVKK
  • İletişim
No Result
View All Result
  • KURUMSAL
  • ODAMIZ
    • Tarihçemiz
    • Geçmiş Dönem Yönetim Kurulu ve Meclis Başkanları
    • Misyonumuz-Vizyonumuz
    • Yönetim Sistemleri Belgelerimiz
    • Entegre Yönetim Sistemi Politikamız
    • Faaliyet Raporlarımız
    • Temel ve Etik Değerlerimiz
    • Stratejik Plan 2019 – 2023
  • ÜYELERİMİZ
    • Üyelerimiz
    • Üyelik
    • Üyelik Ön Başvuru
    • Üyelik Avantajlarımız
    • Üye Danışmanına Sor
    • Üye Sorumluluklarımız
    • Üye Bilgi Güncelleme Formu
    • Üye El Kitabı
    • İhracat Danışmanına Sor
    • Hizmet Standartları Tablosu
  • HİZMETLERİMİZ
  • DIŞ TİCARET
  • KIRŞEHİR
    • Kırşehir Tarihi
    • Kırşehir Coğrafi İşaretler
  • BİLGİ MERKEZİ
  • BİZE ULAŞIN
    • İletişim Bilgilerimiz
    • Hesap Numaralarımız
    • Bilgi Edinme
    • İstek / Öneri / Şikayet
    • Şikayet Yönetimi İş Akışı

©  Kırşehir Ticaret ve Sanayi Odası – Tüm Hakları Saklıdır.  Tasarım ve Uygulama.

Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz?
Kırşehir Ticaret ve Sanayi Odası olarak siz üyelerimize verdiğimiz hizmetler ile ilgili her türlü bilgi ve dokümana ilgili sayfalardan ulaşabilirsiniz. Lütfen ilgilendiğiniz konu ile ilgili sayfayı ziyaret ediniz.
Aidat Ödeme
Online Belge
Sicil İşlemleri
Oda İşlemleri
Sigortacılık Levha Kayıt
K Türü Yetki Belgesi
Kapasite Raporu / Ekspertiz
İş Makinesi / Ruhsat Tescil
Proje Ofisi
Dış Ticaret Birimi
Sayısal Takograf Sistemi
Tescil ve Üyelik
Belge Hizmetleri
veya lütfen aşağıdaki hizmet numarası ile irtibata geçiniz.


Destek Hattı
+90386 213 11 86