Yurtdışı Birim, Marka ve Tanıtım Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ çerçevesinde Türk Ticaret Merkezleri (TTM); yurtdışında kuruluş ve işleyişine ilişkin usul ve esasları Ticaret Bakanlığınca belirlenen işletici şirket tarafından yurtdışında açılan, kullanıcı şirketlerin Türkiye’de üretilen ürünlerinin tanıtım / pazarlanmasına etkinlik sağlanması amacıyla iş geliştirme ve danışmanlık merkezleri ile birlikte mağaza/ofis/depo/showroom birimlerini bulunduran merkezler olarak tanımlanmaktadır.
Bahse konu Tebliğ’in ilgili maddesine göre, TTM’lerin destek kapsamına alınabilmesi amacıyla Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği tarafından kurulan şirket veya söz konusu şirket ile diğer işbirliği kuruluşu ortaklığında bir proje özelinde Ticaret Bakanlığı’na başvurulması ve ilgili Bakanlıkça projenin uygun bulunması gerekmektedir.
Sn.Cumhurbaşkanımız tarafından açıklanan eylem planı uyarınca, anılan mevzuat çerçevesinde 35 yeni TTM’nin daha kurulması planlanmaktadır. Söz konusu yeni TTM’lerin başta ABD, Çin, Rusya, Hindistan, Japonya, Kanada, Meksika, Endonezya, Nijerya ve Güney Afrika Cumhuriyetinde faaliyete geçmesi hedeflenmektedir.
Anılan yeni TTM’lerin hangi ülke / şehirlerde yer alması ve hangi sektörler özelinde faaliyetlerini yürütmesinin faydalı olacağının anlaşılmasını teminen Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği tarafından bir çalışma yapılmaktadır.
Bu itibarla, yukarıda belirtilen ülkeler öncelikli olmak üzere yeni açılacak TTM’lerin lokasyonları ve bu lokasyonlarda yer alması talep edilen potansiyel sektör(ler)in tespiti amacıyla ekteki bilgi talep tablosunun doldurulup 26 Nisan 2019 tarihine kadar Odamıza iletilmesini rica ederiz.