Sayın Üyemiz;
Bilindiği üzere, Sigortacılık Verilerinin Genel Veri Tabanına Kayıtlanmasına İlişkin Genelge (2023/24) ile
Sigorta Acenteleri kullanıcılarına acentenin kurumsal uzantılı eposta adresi kullanımı yükümlülüğü getirilmiş
bu konudaki denetimin Birliğimiz sorumluluğunda olduğu ifade edilmiştir.
Bu çerçevede, Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumundan söz konusu uygulamanın
ne zaman başlaması gerektiği hususunda görüş talep edilmiş olup adı geçen Kurumun 10.10.2023 tarihli ve E97354901-010.06.02-2531579 sayılı yazısında özetle, yeni acenteler için kurumsal e-posta adresi kullanımının
hemen, Levhaya kayıtlı mevcut acenteler içinse Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi’nin (SBM) yayımlayacağı
takvim çerçevesinde başlanılması gerektiği ifade edilmiştir. Bu kapsamda, SBM tarafından hazırlanan kılavuz
ekte iletilmekte olup söz konusu kılavuzda 29 Mart 2024 tarihi itibariyle Levhaya kayıtlı mevcut acentelerin
Yetkili Kullanıcı e-posta adresi uzantısına uygun olmayan Alt Kullanıcıların hesaplarının SBM sistemlerinde
pasife alınacağı ifade edilmiştir.
Bu kapsamda, Levha kayıtlı sigorta acentelerinin en geç 29 Mart 2024 tarihine kadar kurumsal uzantılı e-posta
adresi edinmeleri, söz konusu e-posta adresini Levha bilgilerine kaydettirmeleri ve SBM’de tanımlı alt
kullanıcılarının e-posta adreslerini kurumsal uzantılı e-posta adresi ile uyumlu hale getirerek SBM sisteminde
güncellemeleri gerekmektedir.
Saygılarımızla