Ticaret Bakanlığı tarafından ikinci el motorlu kara taşıtı alım-satımı yapan kişiler, satış müdürleri ve satış personeli için Mesleki Yeterlilik Belgesi zorunluluğu getirilmiştir.
TOBB MEYBEM, Galeri, Showroom sahipleri ve çalışanları ve ikinci el motorlu kara taşıtı ticareti yapanlar için Türkiye’nin 81 il ve 160 ilçesinde sınav ve belgelendirme hizmeti verilebilmektedir. Bu işlemler için ilimizde Kırşehir Ticaret ve Sanayi Odası tarafından gerekli başvurular kabul edilmektedir.
Başvurularınız için adamıza şahsen başvuru yapmanız, başvuru formunu doldurmanız gereklidir. Başvurular şahsen yapılmakta olup, başvuru için 2 adet fotoğraf, 1 adet kimlik fotokopisi ve TOBB MEYBEM Mesleki Yeterlilik ve Belgelendirme Merkezleri A.Ş adına verilecek olan hesap numarasına sınav ücretini yatırarak istenilen evrakları dekontunuzla birlikte teslim etmeniz gerekecektir.
Sınav için son Başvuru Tarihi 31.07.2019 Perşembe günü olup, planlanan sınav tarihi 5-6 Ağustos 2019 dur. Vatandaşlarımızın maduriyet yaşamamaları için son başvuru tarihine dikkat etmeleri önemle rica olunur.
Sıkça Sorulan Sorular:
-Ne Zaman Yürürlüğe Girecektir?
13 Ağustos 2019 Tarihinden itibaren MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi İbraz Edilmeden Noter’ ler de Alım Satım İşlemi Gerçekleştirilemeyecektir.
-Mesleki Yeterlilik Belgesi Şartı, Hangi Kurum Tarafından Sorgulanacaktır ve Denetlenecektir?
İl Ticaret Müdürlükleri, mesleki yeterlilik belgesi olmayan işletmelere “Yetki Belgesi” vermeyecektir. Noterler, mesleki yeterlilik belgesi ibraz etmeyenlerin “Alım-Satım İşlemlerini” kabul etmeyecektir. Belediyeler, mesleki yeterlilik belgesi ibraz etmeyen işletmelere “Ruhsat” vermeyecektir.
-Mesleki Yeterlilik Belgesi Zorunluluğu Kimleri Kapsıyor? Kim Hangi Belgeyi Almalı?
Hali hazırda ikinci el motorlu kara taşıtı alım satımı yapanlar veya bu sektöre yeni girecek girişimciler için;
– Firma sahibi
– Şube var ise şube müdürü
– Pazarlama ve satış personelinden en az bir kişi
Firma Sahibi ve Şube Müdürleri : Motorlu Kara Taşıtları Alım Satım Sorumlusu Seviye 5
Pazarlama / Satış Personeli : Motorlu Kara Taşıtları Alım Satım Danışmanı Seviye 4 almalıdır.
-Mesleki Yeterlilik Belgesi Alan İşletmeler, Hangi Kara Taşıtlarının Alım ve Satımını Yapacak?
Motosiklet, otomobil, arazi taşıtı, otobüs, kamyonet, kamyon ve lastik tekerlekli traktör niteliğindeki taşıtlar
-Yetki Belgesi Ne Kadar Süreyle Geçerlidir?
Yetki Belgesi, 5 yılda bir yenilenecektir. Aynı şekilde mesleki yeterlilik belgeleri de 5 yılda bir yenilenecektir.
-Mesleki yeterlilik belgesi veya yetki belgesi yerine geçen herhangi bir belge var mıdır?
Yetki belgesi, ikinci el motorlu kara taşıtı ticareti yapılan işletmenin bulunduğu yerdeki il müdürlüğü tarafından verilecektir. Mesleki yeterlilik belgesi ise TOBB MEYBEM tarafından TOBB’a bağlı Odalar aracılığıyla verilecektir. Yetki belgesi veya mesleki yeterlilik belgesi yerine geçen bir belge bulunmamaktadır.